Az Emil.Rulez! lassan egy évnyi hallgatás után új számot öklendezett az éteri internet terepére. Bár ne tette volna…
Már megint, elcsépelten, hogy lecsépeljem: ismételten feltaláltuk a csattogós szárnyú falepkét. Mi eleddig csak a balról jobbrát ismerte, most már a jobbra átreppenés sem szokatlan tőle – természetesen pártpolitikától függetlenül. S hogy ezt most miért, és hogyan? Internetes zeneletöltés, csak hogy Zazie forogjon a szirmában. Szól a kulcsszó, hangzik refrénben a netes sanzon, süssük el hát még egyszer. És hogy éppen az Emil.Rulez! magyarázza belénk ennek a jó szándékúságát? Gyerekek, inkább koncertezzetek!
Hogy milyen ku-ku-ru-ku-ku-kú
va-va-va-va-va-va ez az élet…
Volt egyszer egy zenekar. Igényes zene, mámoros dallam, fülbemászó páros, párba mászó fül, s még a hangzat sem populár. Ők voltak az Emil.Rulez! Sok-sok estén át, táncolva csápoltunk nekik az első sorokban, első sorban azért, mert jók voltak. Másodsorban is. S most egy bő éves hallgatás után kijönnek egy limonádénak sem eladható kólával… Én kérek elnézést. Az angol szöveg a többihez képest – persze, a Hello tourist, mi? – lagymatag, a nevetés csírája sem sarjad bennem, pedig jó lenne, jó lehetne, de ez tőlük szól, s így már mindjárt más. Olyan, mint az előre
meglesett karácsonyi ajándék. Tetszik a farmer, jó is, hogy rábukkantál, menő is leszel vele az iskolában, de mégsem örülsz neki, mikor a szentestén csak a fancsali képed függ egy díszben tükröződve. Na ez is valami ilyesmi. Ráadásul a ráhúzott „támogatva internetes” háttér is annyira mű. Persze, fogjuk rá, hogy mindenki letölti – illegálisan, mert persze -, de az a szám mégsem lesz majd ugyanaz, mint amit azért rajongóként a zenebolt polcáról is leemelnél, hogy a cd lejátszódban bömböltethesd.
Hogyan kerülnek oda a polcra? Csupán egy durva hét… s már sehogy sem, a statisztika ezt mutatja. Meg mellette
azt is, hogy koncertek sincsenek, csak ez a fránya hangzatú, igen tompított Ebola Cola van ledöntve a torkunkon, potom 99 forintért, ami megint nem vicces. Ha már ilyen kevés, akkor miért nem ingyen. S ha nem ingyen, akkor miért nem többért? Eddig megvettem az összes cd-t, belefeccölve ezreket, mert első sorban, ahogy mondtam. Eztán ezt a 99 forintot sem fogom kipengetni, és nem hinném, hogy az a kétszínű százas hiányozna oly nagyon. Leginkább becsapva érzem magam, többet vártam tőletek, mint a klip végi seggrázás, mell-muti és hasonló ultra multi fogások. Ezt talán hagyjuk a „mert megtehetjük” rapperekre, és a kisdobosokat se vonultassuk fel a törpével karöltve. Hogy miért? Miért ne. Szerintem.
az írás remek, mint mindig, a nóta valóban sok kívánnivalót hagy maga után. színvonala közelíti a filippinó gyerekpopot. és amikor filippinó gyerekpopot írok, tudom, miről beszélek…
Vááá, szeretnék példát a filippinó gyerekpopra. Elég perverznek hangzik ahhoz, hogy érdekeljen.
Az írás végéig nem akartam elolvasni kié ez a korszerű szülemény, csak egy sanda tippet tettem mellé. Jé. Bejött. 😉
Mióta „igényes” az Emil Rulez zenéje? Eddig is kb három hangot tudtak lejátszani…
@cikkíró
ha támogatni akarod a zenekart, biztos szívesen adnak egy szlaszámot, lehet utalni. ha meg hardcore rajongó vagy, és kell neked audio cd-n, azt is tuti, h megoldják, ha felveszed a kapcsolatot. de amúgy, ha ingyen kell, úgy is meg tudod szerezni. nem értem mi ez a sírás a formátum/ár okán.
a „támogatva internetes” azért van, mert nem a boltban megvásárlós a tipikus magyar zenehallgató (above lakodalmas pop). a tipikus magyar zenehallgató letölti ingyért. ha te márpedignem, az nagyon szép dolog, biztos a zenekar is büszke rá(d), de a hasonszőröddel sem vagy száznál többen, annyiból meg nem jön ki egy cédé. így a tartalomszolgáltató kifizeti, legyártatja, promótálja, terjeszti, all-in-one, mert neki van módja rá, a hagyományos kiadó már csak egy elmorzsolódott fika a médiagépezetben, ő ilyeneket nem tud, max házal a kis pr-jével, amit vagy leadnak, vagy nem. ha meg ezek alapján azt mondod, h szar felé tart a világ, arról nem az emil rulez tehet.
(egyébként tökre nem vagyok emilrulezrajongó, de az ilyen rutinszerű nyafogás fárasztó. bár az új szám tényleg szar. csak az írás kisebbrészben szólt erről.)
oizys: szar felé tart a világ, szó se róla, ahogyan véleményem szerint a zenekar is. (most, ez alapján ezzel a szerzeménnyel) mind hangzásban, mind terjesztésben. én csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ezt a „csak neten, csak nektek” szöveget úgy kínálják a képünkbe, mintha tényleg lenne valami új a nap alatt. rutinszerű nyafogásba meg pláne nem fogtam, de ez is csak egy vélemény, ahogyan maga a cikk is.
az új a nap alatt az, h az eddigi kiadóktól elszakadás valójában vagy a multiktól kisebbekhez való szakadást, vagy saját szakállra melózást jelentett. utóbbi ugyebár persze nem igazán saját szakáll, mert vélhetőleg nem a radioheadék otthon a gyereknevelés meg a kocsimosás között fogják faragni a website-ot, úgyh megint a garázscéges megoldásnál vagyunk.
emil rulezéknél az új megoldás az, h konkrétan a tartalomszolgáltató egészen valós forintokat nyomott a kezükbe, h nesztek, ebből csinálhattok zenét. a nagyvilágban kifelé elképzelve mondjuk mintha a The Wired gyártatna egy sci-fi filmet. annyira nem egyértelmű.
szerintem már a hisztis is nagy erőlködés volt.
oizys: nekem nem azzal van gondom, hogy ki honnan szerzi a tőkét a produkcióhoz, mert ez legyen a háttere, oldják meg, mindenki ezt csinálja, a maga szájíze szerint… csupán a felvételnél nem érzem azt a nagy elánt, mindinkább a „van egy kis pénz és felület, nosza rajta” terjeng, – megint csak szerintem.
wovbagger: a hisztisen is volt néhány elhibázott, amolyan „összedobott, szedett-vedett”, mégis összességében remek lemez.
Ana: sajnos konkrét példával -előadóval- nem tudok szolgálni, csak a maradandó élménnyel.
TP: ne hagyd magad 😉