Migráció a Budapest Parkban

Sokak számára elgondolkodtató lehet, hogy április 8 után Magyarországon miért beszélünk még a migrációról. Erre a választ annál a közel 20.000 embernél kell keresni, akik „bekopogtattak” a Park Facebook-os eseményénél. A legvalószínűbb visszajelzés Bonobo tavalyi sikeralbumához, a Migration világ körüli turnéjához kötődne, amely május 23-án Budapesten is megmutatta magát egy 7 fős zenekar kíséretében. Ezért nem is tétlenkedtünk sokáig: jöttünk, láttunk, beszámolunk!

ff
fotó: Park FB

Bár a tényleges warm-up 7-kor kezdődött Poté-val a színpadnál, mi mégis a bejárat melletti füves résznél heveredtünk le és kezdtük meg a hangolódást. Majd a biztonsági óvintézkedéseknek eleget téve (taperászás, táskaellenőrzés, fémdetektor kapu, jegyellenőrzés) léphettünk a Budapest Park fa deszkáira.
Onnantól kezdve, hogy beért a villamos egy fesztiválon éreztük magunkat. A beléptetés, az embertömeg, a díszek, a színpad, a drága sör, a kajás standok, az egyérintős fizetőrendszer és a fellépők névsora, akiket sikerült idén meghívnia a szervezőknek, mind-mind a nyár érzését keltették bennünk.

dd
fotó: Park FB

Komótosan az emberek közt szlalomozva odabattyogtunk körülbelül a 3. sorba és vártuk a zenekar színrelépését. Ez az előre kiírt 20:15-ös kezdés után pár perccel, üdvrivalgások közepette meg is valósult az album kezdődalával, a Migration-nel.

edd
fotó: Park FB

Aztán az azt követő dalra megjelent a színpadon a rendkívül szuggesztív Szjerdene is, aki alapjáraton is közreműködött a Towers című dal során. Majd levonult és egymást követve jött két kedvencem a lemezről; az Outlier, majd a Grammy-re is jelölt Bambro Koyo Ganda. Amúgy meglepő volt, hogy az egyik legtáncosabb dalt már viszonylag az elején letudta, de szerintem ez így volt rendjén, legalább egy kicsit felfrissült mindenki.

ed
fotó: Park FB

Ezután egy kisebb érzelmi dömping következett a Break Apart, a Figures és a No Reason vezérletével. Legutóbbit heves fejrázás előzte meg a Kong amúgy is sokat hallott dallamaira. Aztán jött a The North Borders-ről a Cirrus, aminek a fő motívumát azzal színesítette Bonobo, hogy a színpad előterébe mozogva mintha egy hangszeren játszana, úgy nyomkodta a launchpad-et. Engem ez rendkívül megmosolyogtatott.

fb
fotó: Park FB

Már a koncert előtt volt egy olyan sejtésem, hogy a Kerela lesz a befejező dal, ami részben beigazolódott, hiszen ő maga is utolsó dalként konferálta fel, ám visszatapsolták és a Know You-val zárta az estét. De visszatérve az előbbire, kétszer is olyan konfettiesőben volt részünk, hogy utána az teljesen befedte a tánctér deszkáit. Közben pedig egy igazi eufória volt, főleg a drop előtt.

https://www.instagram.com/p/BjIdQw3g0Yl/

Kicsit közbevetésként:
Koncertek kapcsán két vesszőparipám van, amikről bár tudom, hogy elkerülhetetlenek, mégis zavarók.

Az egyik, amikor az előttünk állók magukat a színpaddal fotózzák, ami végül a fények és a mozgás miatt mindig rossz képet eredményeznek. A másik, amikor tolakodnak. Ez természetesen most is megtörtént. Igen ám, de a koncert vége előtt 2 perccel, amiben akárhogy is keresem az értelmet, nem találom.

De ahogy a Budapest Park szlogenje is kimondja: „Hagyd kint a valóságot!”

Röviden összefoglalva:

Az, hogy egy előadó elektronikus zenéjét hangszerek segítségével, zenészekkel szólaltat meg élőben, az nálam már félsiker. De hogyha mindezt még élvezetesen is teszi, na az már majdnem ötcsillag.

Emellett, külön kiemelném a vizuált, ugyanis nagyon igényes és szép képek kísérték végig a dalokat. A dalok sorrendje amúgy ez volt:

Ahogy az arcokat és a hozzászólásokat megnéztem, nem én voltam az egyedüli, aki elégedetten és jó élményekkel telve hagyta el a Parkot.

Ebből merek arra következtetni, hogy legalább ennyien derültek jó kedvre a két nappal később érkezett hír láttán:

f
friss bejelentés