Bár viszonylag gyorsan véget ért március, kaptunk hideget is és meleget is, de amit biztosan kijelenthetünk: zenei téren semmiképp nem érheti panasz. Nem csak dalok, de albumok is érkeztek szép számmal. Közülük szemezgettünk össze néhányat.
Foals – Part 1 Everything Not Saved Will Be Lost
Az általános érvényű igazságot megfogalmazó brit zenekar 5-ik albumának folytatása ősz környékén érkezik, de addig is a március elején megjelent első résszel indulnak turnézni. Legutóbbi, 2016-os hazai fellépésük egy igazán ütős Sziget-afterparty keretein belül történt, az idei ismétlésre egy augusztusi lengyel időpont adhat okot/reményt.
Tame Impala – Patience
Türelemre int mindenkit legújabb számában a pszichedelikus rock egyik nagykövete, a Tame Impala, ugyanis a sokak által várt album megjelenésének pontos dátumát még midnig nem tudni biztosan. Ami viszont bizonyos, hogy a korong másik dala a Borderline lesz, amit Kevin Parkerék a Saturday Night Live-ban mutattak be elsőként.
Flume – Hi This Is Flume
Legalább ekkora várakozás övezte körül Óceánia másik nagy üdvöskéjének, az ausztrál producer legújabb hanganyagának megjelenését. A Grammy-díjas Flume márciusi mixtapje hozta a tőle megszokott színvonalat, a stílussal kevésbé rokonszenvesek számára pedig egy igazán impozáns, közel háromnegyed órás videóval tette élvezhetőbbé a zenei utazást.
Rammstein – Deutschland
Nem maradt botránytól mentes a Rammstein legújabb szerzeménye, pontosabban annak videóklippje, a Deutschland. Ahogyan az már a cím alapján sejthető, Németországot és annak több ezer éves múltját, jelenét és jövőjét jeleníti meg és azonosítja az erőszakkal a német zenekar.
Billie Eilish – WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?
Kétségtelen, hogy a tavalyi/idei év egyik, ha nem a legnagyobb felfedezettje a 17 éves brit lány, Billie Eilish, akinek bemutatkozó albuma idén márciusban jelent meg. Az óriási, leginkább fiatalok alkotta követőtábor eddig közel félmilliárdos lejátszást hozott össze a szóban forgó albumra. Stílusa leginkább a popon belül, kifejezetten széles és leginkább sötét spektrumon mozog.
30Y – ki az akit megölelnél
Kihagyhatatlan a felsorolásból a közkedvelt magyar alternatív zenekar legújabb „meglepetés albuma”. Ahogy Beck Zoli fogalmazott az Indexen, 2016-os albumuk után nem terveztek további lemez(eke)t, ám egy kevésbé tudatos alkotási folyamat végén mégis összehoztak egy albumra valót. Az alaptéma pedig a 30Y gyökereihez nyúl vissza; az emberi egzisztencia alapjait firtatja.
Cage The Elephant, Beck – Night Running
És hamár szóba jöttek a Beckek, érdemes idevenni a 4 év után új lemezzel jelentkező Cage The Elephant legújabb dalát, mely az április 19-én érkező album egyik előfutára, amelyen a kétszeres Grammy-díjas, Beck is feltűnik.
The Black Keys – Lo/Hi
5 eves hallgatást tört meg a hónap elején korunk egyik legmeghatározóbb garázsrock duója, a többszörös Grammy-díjas The Black Keys. A mozgolódás hatására turnéra is indulnak, viszont eddig csak amerikai dátumokról tudni, sajnos.
Hozier – Wasteland, Baby!
Úgyszintén egy fél évtizedet kellett várni míg a Take Me To Church-csel berobbanó Hozier egy nagyobb terjedelmű anyaggal jelentkezett. Az ír énekes-dalszerző legújabb albuma már jóval 100 millió lejátszás felett jár, tehát igazán kijárna már neki egy budapesti fellépés.
Solange – When I Got Home
Itthon kevésbé ismert, mégis az egyik legkurrensebb pop/r&b előadó, akinek nem csak a Beyoncéhez való rokoni kötődése, hanem a többek közt jelen albumán is érzékelhető zenei sokszínűség az, amiben Solange sikere rejlik. Legújabb albumán a jazz-es motívumok mögött megbúvó társadalmi üzenetek a Pitchfork kritikusainak rokonszenvét is kiváltották.
Mac DeMarco – Nobody
Viharos fogadtatás övezte körül a kanadai Pepperoni Playboy legfrisebb dalának megjelenését. Egyrészt azért, mert Mac egy kisebb plágiumbotrányba keveredett. Másrészt pedig, a május 10-ére időzített album részét képező nóta egyesek szerint kifejezetten egysíkúra sikeredett.
One thought on “Márciusi megjelenések”
Comments are closed.