Nem akarok most abba belemenni, tényleg a Quimby-e az ország legjobb klubzenekara és ilyenek. A Quimby nagyon jó zenekar, nem csak klubokban, hanem kis- és nagyszínpadokon is, van mögöttük számos nagyon jó lemez (ilyenkor muszáj cím szerint is említeni néhányat, akkor mondjuk legyen az Ékszerelmére meg a Káosz Amigos, amiről egyébként nyáron meglepően sokat játszottak), van benne számos jó zenész meg karizmatikus figura, az ördög magyar hangja, stb. stb. Annak idején a szegedi JATE Klubban láttam őket először, és azóta is valahányszor elmegyek Quimby-re, nekem még a VOLT nagyszínpada előtt is az a kellemes, kicsi, bensőséges hangulat van benne ebben. A Quimby sokat játszik, jó a repertoárja, és nagyon tudja, mit hogy kell. Szóval nem hinném, hogy különösebb okokat kell felsorolni, miért menjen az ember Quimbyre.
Az előttük játszó Duende már más kérdés, Menszátor Attilával és csapatával a SZIN mínusz egyedik napján találkoztam utoljára, ahol Doors-t játszottak időnként jól, időnként borzasztóan. Én akkor tudtam meg, hogy ők Duende néven egyébként egy másik együttes, el is játszottak egy saját számot (azt hiszem, a ‘Biztos’ címűt), ami egyébként komplett egy Quimby-szám volt. Azóta megjelent a harmadik (!) lemezük, Országos orgazmus címmel, ami az oldalukról letölthető, illetve hallgatható az A38-on, március 31-én, akárcsak a Quimby maga.
Linkek:
Jó, én csak azt nem vágom, hogy ha valaki kicsit groteszkebb zenét próbál csinálni, miért nem képesek a magyar ítészek tovább látni a quimbynél. Mondjuk, nekem nem jön be a duende sem, kifejezetten rossznak tartom, de az más tészta. csak ez annyira, annyira unalmas már – mármint ez a felületesség a bloggerek részéről. Aki nem ért hozzá foglalkozzon mással. Nem kötelező olyan témákról írni, amikhez fül, agy és rálátás kell.
Magyarországon SENKI nem csinál ‘groteszk’ zenét, a Quimby sem. És ha a Duende tökolyan, mint a Quimby, szted mégis mit kellene írni róla?